بی مهری به رسانه های ارزشی گیلان ادامه دارد ؛
طبق شنیده ها از لنگرود، هنوز یک هفته از آمدن رضا کحالی به عنوان شهردار این شهر نمی گذشت که اولین زنگ خطر برای رسانه های این شهر با زمزمه هایی درباره برخورد عجیب مجموعه شورا و شهردار تازه وارد در پس گرفتن دفتر خبری صدا و سیمای لنگرود به صدا درآمد.
کد خبر: ۱۲۵۳۱۰
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۰ 08 November 2015


تابناک گیلان:
سال 90 بود که حمید ربیعی ، نویسنده و روزنامه نگار در سرمقاله رسالت نوشت: "پيشرفت علم و تغيير ماهيت اطلاعات تا آنجا رسيده است كه حتي دقايقي پس از يك رويداد در نقطه‏ اي از جهان، تنها به ياري اينترنت مي‏توان از همه جزئيات اخبار مربوط به آن آگاه شد. اهميت رسانه‏ ها و تاثير بسزايي كه انواع آنها، بويژه روزنامه‏ ها و شبكه‏ هاي خبري ـ ماهواره‏اي و اينترنتي ـ بر سياستگذاري دولت‏ها دارند، موجب شده كه به عنوان يك چالش جديد در حوزه حاكميتي خود از اين پديده، يعني «انفجار اطلاعات» ياد كنند.

زيرا اين سهولت فوق العاده در امر اطلاع رساني، دولت‏ها را همواره با فشار افكار عمومي و حساسيتهاي آنها نسبت به مسائل مختلف روبه رو ساخته است. از طرفي جريان بين‏المللي اطلاعات، اخبار و فرهنگ به صورت جرياني نامتوازن و نابرابر در قالب، رسانه‏ هاي متعدد خود يك تهديد بالقوه براي امنيت كشورها و بويژه دولتها و جوامع جهان سوم مي‏باشند".

به گزارش تابناک گیلان، بخش عظیمی از رسانه های کشور، دائما با چالش هایی همچون نحوه تعامل و برخورد مقامات مسئول با اصحاب فرهنگ و رسانه مواجه بوده اند.

طبق شنیده ها از لنگرود، هنوز یک هفته از آمدن رضا کحالی به عنوان شهردار این شهر نمی گذشت که اولین زنگ خطر برای رسانه های این شهر با زمزمه هایی درباره برخورد عجیب مجموعه شورا و شهردار تازه وارد در پس گرفتن دفتر خبری صدا و سیمای لنگرود به صدا درآمد.

ساختمان دفتر خبری صدا و سیمای لنگرود، اسفند ماه سال گذشته با پیگیری های چندساله و با زحمت فراوان افتتاح شد که پس از استیضاح و برکناری افشین گلباغی شهردار سابق لنگرود،حرکت خزنده ای در مجموعه شورا و شهرداری این شهر و با توجه به نزدیک شدن به پایان قرداد یکساله ساختمان دفتر خبری صداوسیما در این شهرستان برای پس گرفتن و عدم تمدید قرداد کلید خورد.

این تحرکات مشکوک و البته بی توجهی برخی نسبت به اهمیت و جایگاه رسانه و خبرنگاران زحمتکش لنگرودی درحالی است که در شهرهای همجوار تفاوت قابل ملاحظه ای به چشم می خورد تا جایی که در لاهیجان ساختمان دفتر خبری صداوسیما بیش از سه سال است که توسط شهرداری و شورای شهر آن به صورت امانی در اختیار دفتر خبری صداوسیما قرار گرفته است.

طبق شنیده های خبرنگار ما از لنگرود، گفته شده که قرار است دفتر خبری صدا و سیمای این شهر جای خود را به مهمانسرا و تفرجگاه شهرداری دهد!

گفتنی است برخوردهای عجیب و غریب شورای شهر لنگرود با اصحاب فرهنگ و رسانه چندان تازگی ندارد و مراسم تجلیل از خبرنگاران این شهر در سال جاری بود که اعتراضات زیادی به نحوه تجلیل از زحمت کشان این امر توسط خبرنگاران شد ؛ تا جایی که تمام سخاوت شورا نشینان،دادن یک لوح سپاس که آن هم بدون مهر و شماره نامه بود!

تابناک اضافه می کند ، رضا کحالی پس از انتخابات اخیر هیئت رئیسه شورای این شهر به ریاست و حمایت رحیم شیخ طاهر ، رقیه سروری ، منوچهر مهدی پور ، کریم زحمتکش ، خانوم سیگارودی و علی اصغر حجامی جایگزین افشین گلباغی و شهردار لنگرود شد.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار