کد خبر: ۱۲۴۹۵۰
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۳ 07 November 2015
رشت - ایرنا - از ششم تا پانزدهم آبان ماه و در هفته ای که گذشت، رخدادهای مهم خبری از جمله بارش شدید باران، جاری شدن سیلاب در برخی شهرستان ها و آب گرفتگی معابر، تعطیلی مدارس تعدادی از مناطق استان ، وارد آمدن خسارت هایی به تاسیسات زیربنایی و بازدید معاون راه روستایی وزیر راه و شهرسازی در گیلان روی داده است.

* استقرار تیم های تخصصی امداد و نجات جمعیت هلال احمر گیلان در شرق استان
مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان روز شنبه نهم آبان ماه در نخستین روز از هفته ای که گذشت، گفت: با توجه به احتمال باران شدید و جاری شدن سیلاب در شهرستان های شرق استان، 20 تیم تخصصی امداد و نجات این جمعیت به صورت آماده باش کامل درآمده اند.
مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی گیلان نیز اعلام کرد : راهداران با ماشین آلات سنگین، در حاشیه پل ها و مسیل ها استقرار یافته اند.
* آب گرفتگی 50 واحد مسکونی شهرستان آستارا
به دنبال بارش شدید باران، 50 واحد مسکونی در شهرستان مرزی آستارا دچار آب گرفتگی شدند. همچنین به دلیل بارش شدید باران و آبگرفتگی معابر، برخی مدارس شهرستان سیاهکل در شرق استان در مقاطع مختلف تحصیلی تعطیل شد.
* لیگ برتر فوتبال؛ ملوان ها زیر باران فولاد را شکست دادند
تیم فوتبال ملوان بندرانزلی نیز در دیدار برابر فولاد خوزستان در هفته یازدهم رقابت های لیگ برتر، با تک گل حسین ماهینی در دقیقه 48 به برتری دست یافت.
* تعطیلی مدارس مقطع ابتدایی آستارا به علت آب گرفتگی
به دنبال بارش باران و آب گرفتگی معابر، تمامی مدارس مقطع ابتدایی آستارا، روز یکشنبه دهم آبان ماه تعطیل اعلام شد.
همچنین بالاآمدن آب رودخانه خواجه کری، 200 خانوار آستارایی را خانه نشین کرد. در همین زمینه، فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا میزان خسارت سیلاب اخیر در این شهرستان را 73 میلیارد و 150 میلیون ریال عنوان کرد.
* خسارت بیش از 27 میلیارد ریالی سیلاب به خطوط آبرسانی روستایی گیلان
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان نیز در گفت وگو با ایرنا با اشاره به بارش های شدید، خسارت وارد شده اولیه به خطوط آبرسانی روستاهای استان را بیش از 27 میلیارد ریال برآورد کرد. سید عیسی مهدوی فرماندار رشت نیز گفت: بر اثر بارش شدید باران و سیلاب اخیر، بیش از 17 میلیارد تومان به بخش های مختلف تأسیساتی این شهرستان خسارت وارد شد.
* پایان همایش ظرفیت سازی در مدیریت پایگاه های میراث فرهنگی در ماسوله
همایش ظرفیت سازی در مدیریت پایگاه های میراث فرهنگی کشور که از جمعه هشتم آبان در شهرک تاریخی ماسوله آغاز شده بود، روز دوشنبه با بازدید از موزه میراث روستایی گیلان به کار خود پایان داد.
* رئیس جمهوری درباره اجرایی شدن مصوبات سفر به استان ها مصمم است
محمدعلی نجفی استاندار گیلان نیز روز دوشنبه در نشست پیگیری مصوبات سفر کاروان تدبیر و امید به گیلان گفت: رئیس جمهوری درخصوص اجرایی شدن مصوبات سفر به استان ها، بسیار مصمم است.
* جام آزادگان؛ برتری تیم فوتبال داماش گیلان برابر گل گهر سیرجان
در جریان رقابت های فوتبال لیگ دسته اول باشگاه های کشور، تیم داماش گیلان روز سه شنبه برابر گل گهر سیرجان به برتری رسید.
* گشایش دهمین نمایشگاه تخصصی صنعت ساختمان در گیلان
دهمین نمایشگاه تخصصی صنعت ساختمان نیز با حضور استاندارگیلان و جمعی از مسئولان، روز سه شنبه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی استان در رشت گشایش یافت. محمدعلی نجفی استاندار گیلان در حاشیه مراسم گشایش این نمایشگاه، با اشاره به امکانات ضعیف نمایشگاهی در استان و شهر رشت، از راه اندازی مرکز دائمی نمایشگاه ها در گیلان خبر داد.
* برگزاری راهپیمایی باشکوه سیزده آبان در استان گیلان
همزمان با سیزدهم آبان ماه روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، راهپیمایی گسترده اقشار مختلف مردم به ویژه دانش آموزان در استان گیلان برگزار شد.
در مراسمی که به همین مناسبت در میدان شهدای ذهاب (شهرداری) رشت برگزار شد، حجت الاسلام حیدر مصلحی وزیر سابق اطلاعات ، با تاکید بر ضرورت توجه به توان درونی و سرمایه های داخل کشور برای تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: توان علمی داخل کشور را بایستی در جهت پیشرفت های اقتصادی قرار دهیم.
شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان نیز با صدور بیانیه ای، از حضور باشکوه نوجوانان و جوانان، امت حزب الله و ولایی استان در راهپیمایی سیزدهم آبان قدردانی کرد.
* برگزاری مانور پاکسازی و برقراری امنیت در تالاب انزلی
مانور پاکسازی و برقراری امنیت با همکاری محیط زیست و یگان های حفاظت از دریا، روز چهارشنبه در تالاب بین المللی انزلی برگزار شد.
* آغاز رزمایش الی بیت المقدس در شهرستان های گیلان
رزمایش الی بیت المقدس با حضور یگان های بسیجی و سپاه، روز پنجشنبه در برخی شهرستان های گیلان برگزار شد.
* آسفالت دو هزار کیلومتر راه روستایی کشور تا پایان تیرماه سال آینده
سید حسین میرشفیع معاون راه روستایی وزیر راه و شهرسازی نیز روز جمعه در بازدید از راه های روستایی شهرستان های آستانه اشرفیه، لنگرود و رشت گفت: یک هزار و 200 پل بزرگ بالای 20 متر، در معرض تخریب آنی قرار دارند. وی همچنین از آسفالت دو هزار کیلومتر راه روستایی در کشور تا پایان تیرماه سال آینده که پایان سال مالی است، خبر داد.
* ضرورت لحاظ شدن شرط های مورد نظر رهبری در برجام
آیت الله زین العابدین قربانی نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت نیز در خطبه های نمازجمعه بیان داشت: پذیرفته نیست که کشور ، همه پیشرفت های هسته ای خویش را در طبق اخلاص بگذارد و در نهایت به بهانه هایی واهی همچون عدم رعایت حقوق بشر یا به رسمیت نشناختن رژیم صهیونیستی و ... بندهای مورد توافق برجام از سوی آنان نقض شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار