کد خبر: ۱۲۱۳۲۲
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۵ 31 October 2015
رئیس سازمان چای کشور از پرداخت 95 میلیارد تومان مطالبات چایکاران گیلان و مازندران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از لاهیجان، محمدولی روزبهان پیش از ظهر امروز در نشست سازمان چای این شهرستان با اشاره به پرداخت مطالبات چایکاران اظهار کرد: چایکاران گیلان و مازندران 137 میلیارد تومان در مجموع از ما طلب داشتند.

وی با بیان اینکه تاکنون 95 میلیارد تومان از طلب چایکاران پرداخت شده‌است، تصریح کرد: 37 میلیارد و 500 میلیون تومان دیگر باقی‌مانده که در آینده پرداخت می‌شود.

رئیس سازمان چای کشور با اشاره به خرید برگ سبز چای از چایکاران گفت: تاکنون 87 هزار تن برگ سبز چای از چایکاران خریداری شده که 30 درصد افزایش داشته‌است.

وی از تولید 20 هزار تن چای خشک از کارخانه‌های چای‌سازی گیلان و مازندران خبر داد و خاطرنشان کرد: امسال خرید تضمینی برگ سبز درجه یک 2 هزار و 180 تومان و برگ سبز درجه دو یک‌هزار و 210 تومان تعیین شده‌است.

به گفته روزبهان، احیای حدود 3 هزار هکتار از باغات چای کشور، انجام طرح بهزراعی، تشکیل صندوق حمایت از صنعت چای کشور، جلوگیری از عرضه چای سنواتی در بازار مصرف و... از جمله دلایل افزایش برگ سبز چای در کشور بوده‌است.

به گزارش فارس، در گیلان و مازندران بیش از 25 هزار هکتار باغ چای وجود دارد که 50 هزار خانوار کشاورز به امر چایکاری در سه مرحله بهاره، تابستانه و پاییزه مشغول هستند.

امسال با بیش از 150 کارخانه چای‌سازی از مجموع 165 واحد چای‌سازی با سازمان چای کشور قرارداد منعقد شد که برگ سبز چای از کشاورزان را به صورت تضمینی خریداری کردند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار