کد خبر: ۱۱۶۵۸۸
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۵ 22 October 2015
استان‌ها > گیلان - تازه‌ترین تالیف بانوی هنرمند و مولف گیلانی با عنوان «بسته بندی چای ایران» همزمان با روز ملی صادرات در رشت رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، مراسم رونمایی از تازه‌ترین تالیف سمیرا صفاری بانوی هنرمند و مولف گیلانی با عنوان «بسته بندی چای ایران»، عصر چهارشنبه 29 مهرماه همزمان با روز ملی صادرات، با حضور جمعی از اساتید، هنرمندان، چایکاران و مسوولان در مجتع فرهنگی هنری خاتم الانبیاء رشت برگزار شد.

سید محسن سنجری، رییس اداره ترویج و جلب مشارکت ها در سازمان چای کشور در ابتدای این مراسم؛ ضمن ابراز خوشحالی از چاپ این اثر به دلیل ارائه نگاهی نو، با بیان تاریخچه چای در ایران و جهان، معضلات موجود در این صنعت را مطرح کرد.

وی، نیاز به تحول در چگونگی ارائه چای ایرانی را از جمله موارد قابل تأمل عنوان کرد.

صفابخش، استاد برجسته‌ی گرافیک در دانشگاه های گیلان نیز در این مراسم؛ با اشاره به تأثیرات بسته بندی بر مخاطب و ویژگی های یک بسته مناسب، درخصوص نقش بسته بندی بر صادرات و چگونگی این تأثیر را بر مخاطب سخن گفت.

وی ضمن تقدیر از حرکت هنرمندان جوان در زمینه پژوهش، کتاب «بسته بندی چای ایران» را راهگشا در زمینه گسترش این صنعت عنوان کرد.

در ادامه مراسم، سمیرا صفاری، مولف کتاب «بسته بندی چای ایران» با اشاره به روش پژوهش و بخش های متفاوت این اثر؛ گفت: در این نوشتار ضمن معرفی چای ایران و جایگاه آن در جهان از دیدگاه بازاریابی، بحران های موجود در این صنعت مطرح شده است.

به گفته وی؛ راهکار پیشنهادی در این نوشتار، تحول در طراحی بسته بندی، نحوه ارائه، گرافیک محیطی و استفاده از هدایای تبلیغاتی متناسب و جدید می باشد.

این مدرس دانشگاه و طراح گرافیک افزود: پس از آن مجموعه ای از آرم، بسته بندی، هدایای تبلیغاتی، گرافیک محیطی و تبلیغات شهری مرتبط با موضوع چای نیز در این کتاب به نمایش گذارده شد.

در پایان و پس از تقدیر و تجلیل از حامیان، مراسم رونمایی و امضای یادگاری انجام گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار