بسته ویژه استانی تابناک گیلان؛
پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان؛ از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در استان گیلان، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۱۴۴۷
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۵ 14 October 2015

پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان؛ از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در استان گیلان، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.

ملی پوش انزلیچی در آلمان پناهنده شد

گیل نگاه نوشت:

سعید فضل اولی قایقران اهل انزلی که نزدیک به یک ماه پیش راهی آلمان شد تا تمریناتش را در این کشور ادامه دهد، اعلام پناهندگی کرد.

پیش از این ایسنا از مهاجرت او به این کشور خبر داده بود اما برخی رسانه با رد این خبر مقصد او را انگلیس معرفی کردند اما دارنده مدال نقره بازی های آسیایی اینچئون در آلمان پناهنده شد.

او به همراه علی آقا میرزایی در کایاک دو نفره پارو می زد اما پس از ناکامی در قهرمانی جهان با قهر از تیم ملی رفت و راهی آلمان شد.

سعید فضل اولی متولد۱۸ مرداد  ۱۳۷۱ در بندر انزلی است. او  در سال ۱۳۸۵ قایقرانی را زیر نظر شاپور عطارودی آغاز کرد و بعد از گذشتن ۲ماه ،تمریناتش را با سر کار خانم مدینه جهانی ادامه داد.

فضل اولی سپس بعد از یک سال زیر نظر محمد ساویز در باشگاه بنادر و کشتیرانی تمریناتش را ادامه داد تا در اواخر سال ۱۳۸۶ به اردوی تیم ملی دعوت شد که تا تابستان امسال در عضویت تیم ملی بود.

آغاز ماجرا با کناره گیری

سوم شهریور ماه سعید فضل اولی و علی آقا میرزایی دو ملی پوش کایاک ایران که سال گذشته موفق به کسب مدال نقره بازی های آسیایی اینچئون شده بودند در اقدامی عجیب و البته قابل تامل، از تیم ملی قایقرانی کناره گیری کردند.

 

سعید فضل اولی و علی آقامیرزا، قایقرانی(کایاک دو نفره ۱۰۰۰ متر )

سعید فضل اولی درباره دلیل کناره گیری اش از تیم ملی گفته بود: بعد از بازی های آسیایی اینچئون اصلا نتوانستم به مسائل شخصیم بپردازم و کمتر از یک ماه در کنار خانواده ام بودم. به همین دلیل من و علی آقا میرزایی تصمیم گرفتیم مدتی را به استراحت بپردازیم.

فضل اولی در پاسخ به این سوال که آیا تنها همین دلیل، باعث کناره گیری اش از تیم ملی شده؛ گفت: به هر حال دلایل دیگری هم در این تصمیم دخیل بوده اند که زیاد علاقه ای به بازگو کردن آن ندارم اما چیزی که قطعی است این خواهد بود که ما صد در صد در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت نمی کنیم و مدت دوری ما هم از قایقرانی اصلا مشخص نیست و شاید چند سال هم طول بکشد.

دارنده مدال نقره بازی های آسیایی اینچئون در مورد شانس تیم کایاک برای گرفتن سهمیه المپیک پاسخ جالبی داد: احتمال رفتن ما به المپیک ۲۰۱۶ ریو با این شرایط صفر درصد است. چرا که هیچ کس کاری برای ما انجام نداده که انتظار کسب سهمیه هم وجود داشته باشد.

 

قصد پناهندگی ندارم

وقتی اواخر همین ماه شایعه های مختلفی درباره پناهنده شدنش مطرح شد اظهارات جالبی بر زبان آورد.

وی درباره مهاجرتش به آلمان برای پناهندگی گفت: این موضوع اصلا صحت ندارد و من به شدت آن را تکذیب می کنم. من الان آلمان نیستم و در یک کشور دیگر برای گرفتن ویزای لندن هستم و اصلا قصد پناهندگی هم ندارم.

فضل اولی در ادامه راجع به صحبت های علیرضا امینی رییس فدراسیون قایقرانی ، گفت: بنده از آقای امینی می خواهم در کارهایی که به ایشان ارتباط ندارد؛ دخالت نکند و اظهار نظری نداشته باشد. وقتی در کشور خودت، تو را نخواهند؛ مجبور می شوی ویزا بگیری یا کار دیگری انجام بدهی.

واکنش رییس فدراسیون قایقرانی

یک روز بعد هم رییس فدراسیون قایقرانی نسبت به پناهنده شدن ملی پوش کایاک واکنش نشان داد.

غلامرضا امینی در گفتگو با برنا درخصوص خبر مهاجرت سعید فضل اولی به آلمان گفت: فضل اولی از ورزشکاران ارزشمند قایقرانی است اما دلایلی که برای ترک اردوی تیم ملی داشت فقط برای خودش محترم است. او دیگر نمی خواست کنار تیم ملی باشد و ما هم به تصمیمش احترام می گذاریم.

وی درباره اینکه آیا نمی شد شرایط ماندن او را در تیم ملی فراهم کرد، افزود: شرایط برای او و همه ملی پوشان فراهم است. ما ورزشکاران خوب زیادی داریم و مسئولا فدراسیون و مربیان تیم ملی آنقدر زحمت کشیده اند که برای همه نفرات جایگزین داریم. در واقع تیم ملی دیگر به یک نفر متکی نیست و نیروهای خوب زیادی داریم.

امینی ادامه داد: اتفاقا شرایط تیم ملی خوب است اما خود فضل اولی نخواست کنار تیم باشد. ما از تصمیم او بی خبر بودیم و نمی دانستیم می خواهد به آلمان برود. من هیچ اختلافی با فضل اولی نداشتم و نمی دانم بر چه اساس علیه من مصاحبه کرده است.

رییس فدراسیون قایقرانی درباره دوپینگ دو قایقران گفت: این دو ورزشکار از اعضای اصلی تیم نیستند. ما بر مبنای خط مشی فدراسیون از ورزشکاران تست دوپینگ می گیریم و متاسفانه تست دو بازیکن مثبت شد که یکی از آنها بازیکن امید بود و یکی دیگر از نفرات اصلی نبود. درباره میزان محرومیت این دو ورزشکار هم فدراسیون پزشکی تصمیم می گیرد و ما پایبند آن هستیم.

تغییرات ترکیب تیم کایاک دونفره

سه روز قبل هم اعلام شد با توجه به جدایی سعید فضل اولی از اردوهای تیم ملی، تغییراتی در ترکیب تیم کایاک دونفره ایجاد شده است.

با اتفاقاتی که بعد از مسابقات جهانی رم پیش آمد و گلایه‌هایی که سعید فضل اولی از وضعیت مسابقات داشت، اردوهای ملی را ترک کرد و راهی خارج از کشور شد.

با توجه به اینکه مسابقات کسب سهمیه المپیک به میزبانی اندونزی ۱۳ تا ۱۷ آبان برگزار می‌شود و توزیع سهمیه در کایاک تک و دو نفره است، کادر فنی با برگزاری تست انتخابی تصمیم گرفت امین بوداغی را جایگزین فضل اولی کند. البته این تصمیم نهایی نیست و ممکن است تا زمان اعزام بازهم تغییراتی ایجاد شود.

عناوین کسب شده از سوی این قایقران

۱- ۸۰ مدال رنگارنگ کشوری از سال ۱۳۸۶تا۱۳۹۲

۲- ۳مدال طلای آسیای جوانان سال ۸۸تهران

۳- ۱مدال آسیایی برنز بزرگسالان سال ۹۰ تهران

۴- ۲ مدال نقره و ۱مدال برنز بزرگسالان سال ۹۲ ازبکستان

۵- ۱ مدال نقره و ۱مدال برنز ترنمنت زیر۲۳جهان در اسلواکی

۶- راه یافتن به فینال Aمسابقات کاپ جهانی و عنوان نهمی سال ۹۱ در مسکو

۷- عنوان ۱۱در مسابقات جوانان جهان مسکو

۸- عنوان ۱۷و۱۴در مسابقات کاپ جهانی در مجارستان و چک

استقبال از سعید فضل اولی در انزلی بعد ازبازیهای آسیایی اینچئون

 




شهردار رشت در جواب منتقدین چه گفت؟

تابناک گیلان: سیدمحمدعلی ثابت قدم شهردار رشت، منتقدین را به درک شرایط زمانی دعوت کرد و گفت: من شهردار ۴۰ سال پیش این شهر نیستم که، من شهردار امروز این شهرم. ۴۰ سال بعد هم شهردار این شهر ممکن است رفتارهای بنده را مطابق آن روز نپذیرد. مثلاً من نمی‌آیم بگویم آقای الماسی چرا ۲۵ سال پیش این کار را کردی؟ ممکن است اگر من آن موقع بودم کار دیگر می‌کردم ولی من نمی‌توانم عملکرد او را در مقایسه با زمان امروز خودم نقد کنم. باید عملکرد او را با شرایط آن روز نقد کنم، اما من هیچ‌گاه نیامدم کسی را نقد کنم. به‌ صورت کلی باید بگویم که ما مشکلات انباشته شده قدیمی داریم.

بعضی از منتقدین شهردار به تغییر ساختار شهرداری و ایجاد پست‌های جدید مدیریتی اعتراض داشته‌اند. دکتر ثابت قدم اما به گیلان امروز گفت: تغییرات ساختاری، دستورالعمل حاکمیتی دارد. وقتی وزارت کشور می‌گوید که شما تا پایان سال ۹۴ فرصت دارید که سازمان‌تان را کوچک‌سازی کنید، بنده باید خلاف حاکمیت عمل کنم؟ شورا هم قطعاً نمی‌خواهد این کار را بکند. حالا ممکن است بنده برای این‌که این سیر را طولانی نکنم و شهرداری هم بیش از چهل پنجاه سال ضرر نکند دارم با هماهنگی‌‌های نسبی این کارها را سریع‌تر انجام می‌دهم. ولی عذر می‌خواهم چقدر این شهر می‌تواند لطمه کاهش تعداد اتوبوس‌هایش از ۱۱۰ تا ۳۵ تا را بخورد؟

دکتر سیدمحمدعلی ثابت قدم با اشاره به این‌که برای منتقدانش احترام قائل است گفت: اگر انتقاد منصفانه باشد آدم گوش می‌دهد توجه می کند و اجرا هم می‌کند. اما اگر شما علم مدیریت شهری نداشته باشید و اصول مدیریت شهری را هم رعایت نکنید -علم مدیریت شهری نه سلیقه ثابت قدم- آن نقد شاید حتی قابل شنیدن هم نباشد. به‌ هر حال ممکن است عده‌ای همیشه مخالف باشند. من دوست دارم برنامه‌های شهری نقد شود یا در نقدها اجرای برنامه‌های شهری مطرح باشد نه ثابت قدم یا هر کس دیگری در شهرداری. من ندیدم که نقد‌ها عمدتاً برنامه‌محور باشد. منتقد باید برنامه شهر را ببیند، اگر در آن‌ها انحرافی دید، نقد کند. تا به حال شنیده‌اید کسی برنامه‌های ارائه شده مرا نقد کرده باشد؟ نباید شخصیت فردی افراد هدف گرفته شود. اگر جایی در مقام اجرا از برنامه عدول داشته باشیم، این مساله باید مورد نقد قرار گیرد.




از نامه سرگشاده و شعری برای تاجزاده تا واکنش یکی از پایگاه های خبری گیلان

به گزارش پیک دانشجو در پی بیانیه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه گیلان،به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید مباحثی مطرح شد که نیاز به روشنگری و پاسخگویی مسوولین انجمن اسلامی دانشگاه گیلان را دارد امیدواریم پس از مطرح شدن سوالات پاسخ مناسبی از سوی این تشکل دانشجویی داده شود.

به دانشجوی ترم اول دانشگاه که باید سرشار از امید باشد چه چیزی القا شده است؟ آیا دموکراسی وجود ندارد که شما کاسه داغ تر از آش شده اید؟آیا منظور از جنبش دانشجویی که مورد سرکوب و بی مهری حاکمیت و نهاد های نظامی وامنیتی قرار گرفته انجمن اسلامی دانشگاه گیلان است؟آیا حاکمیت شما را منفعل و منکوب کرده یا با فعالیت های سرشار از ابهام خودتان به ویژه در سال ۸۸؟

اینکه یک تشکل دانشجویی برای یک نامزد انتخاباتی ستاد تاسیس کند و پابرهنه فعالیت نماید،آیا این با روح آزادگی فعالیت دانشجویی تضاد ندارد؟

پیشنهاد ما برای خروج از رکود و انزوای تشکل انجمن اسلامی این است  که از فتنه و عاملین و فعالین آن به طور رسمی اعلام برائت کنید.

محمد خاتمی را فتنه گر بنامید و از او بیزاری بجویید،اگر لازم است فیلم پخش شده از افاضات او در ۱۶ آذر ۸۳ در دانشگاه آزاد تهران جنوب را مرور کنید،

خودتان گفتید که رسالت دانشجو مطالبه گری نقادی است،حال ما به عنوان یک پایگاه خبری تحلیلی دانشجویی از شما سوال داریم:

آیا شما قائلید که اتفاقات ۸۸ فتنه بوده است یا یک جنبش مردمی؟

آیا خاتمی ،موسوی و کروبی و فعالین اتفاقات ۸۸ فتنه گر بوده اند یا آزادی خواه؟

دلیل حمایت و انتشار اشعاری در حمایت از فتنه گر اعظم تاج زاده توسط شما و نصب آن در تابلوی اعلانات شما چیست؟

Photo1325

 

چرا تاکنون به طور رسمی ار آنها اعلام برائت نکردید؟آیا موضوعی مهم تر از بورسیه ها نداریم؟ آیا پیگیری شما دانشجویی است یا سیاسی؟

کدام تشکل های مستقل هستند که اخیرا شروع به کار کرده اند؟انجمن های اسلامی کدامین دانشگاه ها منحل شده اند؟و اگر شده اند دلیل آن چه بود؟در دوسال گذشته روح تازه ای در کالبد نیمه جان شما دمیده شده،چه کردید؟آیا شما با فیلترینگ فیس بوک و توئیتر مخالفید که وکیل مدافع آنها شده اید،آیا فیلترینگ برخی شبکه های اجتماعی که پیاده نظام دشمن در ۸۸ بوده اند اشتباه بوده؟

منظورتان از نظارت شورای نگهبان چیست؟چه وقت آن را درست و چه زمانی نادرست میدانید؟

منظورتان از اینکه نوشتید انتخابات ۲۴ خرداد ۹۲ برای نظام جمهوری اسلامی یک مشروعیت سیاسی به دست آورد چه بود؟مگر نظام مشروعیت سیاسی نداشت؟یعنی تمام انتخابات هایی که پس از انقلاب برگزار شد غیر مشروع بود؟دم از آزادی کدام احزاب میزنید؟نکند منظورتان حزب مشارکت و مجاهدین انقلاب اسلامی است؟

منظورتان از آزادی مطبوعات کدام مطبوعات است؟نکند روزنامه های دوره ی اصلاحات را میگویید که زنجیر شده اند برای حذف ارزش های اسلامی و باور های دینی مردم!

نکته آخر:

تا زمانی که خاتمی ،موسوی و کروبی و اعوان آنها همچون تاج زاده را فتنه گر و اتفاقات تلخ ۸۸ را فتنه نخوانید و از آنهایی که دموکراسی و رای بالای ملت را ندیده گرفته اند برائت نجویید،حق اظهار نظر و دلسوزی درباره دموکراسی و حقوق ملت و دایه مهربان تر از مادر شدن را ندارید.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار