تابناک گیلان گزارش می دهد ؛
تابناک گیلان: بي‌هيچ ترديدي مي‌توان گفت كه دولت يازدهم اولويت اصلي خود كه همان حل و فصل منازعه ١٠ ساله هسته‌اي ايران و غرب بود را در همان گام‌هاي ابتدايي به خوبي شناسايي كرد. اولويتي كه در ٢٠ ماه گذشته وقت و انرژي زيادي از اين دولت گرفته است.
کد خبر: ۱۱۰۷۲۲
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۵ 13 October 2015
تابناک گیلان: بي‌هيچ ترديدي مي‌توان گفت كه دولت يازدهم اولويت اصلي خود كه همان حل و فصل منازعه ١٠ ساله هسته‌اي ايران و غرب بود را در همان گام‌هاي ابتدايي به خوبي شناسايي كرد. اولويتي كه در ٢٠ ماه گذشته وقت و انرژي زيادي از اين دولت گرفته است.

به گزارش تابناک گیلان، واقعيت اما اين است كه ايران در شرايط كنوني اولويت‌هاي ديگري هم دارد كه اگر خطر سوءمديريت آنها بيشتر از سوءمديريت در پرونده هسته‌اي نباشد، كمتر از آن نيست. اولويت‌هايي كه چه با رسيدن ايران و ١+٥ به يك توافق و چه با نرسيدن آنها به نتيجه مشترك پابرجا خواهند ماند و تنها راه‌حل آنها صرف تمركز كمي و كيفي دولت در قبال آنهاست. اول از هر چيز بايد گفت هنوز سايه مشكل و به عبارت صحيح‌تر يك مشكل اقتصادي جدي بالاي سر كشور قرار دارد و بعيد است حل مناقشه هسته‌اي هم در كوتاه‌مدت اين مشكل را تحت تاثير آثار مثبتي قرار دهد.

کاهش نرخ بیکاری و خروج از رکود یکی از بارزترین اهداف برنامه­ ریزان و تصمیم­گیران اقتصادی کشورها محسوب میشود و رسیدن به این مهم، سرآغاز از میان بردن بسیاری از مشکلات اقتصادی، اجتماعی خواهد بود. براساس مبانی نظری و مطالعات تجربی بهره­وری کل عوامل نقش تعیین­کننده­ای بر نرخ بیکاری دارد.

با این حال محمدعلی نجفی عصر دیروز در جریان بازدید از نمایشگاه تخصصی استاندارد و توانمندی شهرک‌های صنعتی گیلان در محل نمایشگاه بین‌المللی این شهر با اشاره به تلاش برای بهبود فضای کسب و کار در دو سال گذشته در استان اظهار کرد: گیلان برای هشتمین مرتبه متوالی رتبه نخست ایجاد بهبود فضای کسب و کار در کشور را کسب کرده است!

وی با فاصله معنادار گیلان در ایجاد بهبود فضای کسب و کار با دیگر استان‌ها اشاره کرد و افزود: فضای کسب و کار در بخش‌های مختلف به‌ویژه بخش صنعت و کشاورزی روبه بهبود است و این امر باید در بخش گردشگری گیلان اتفاق بیفتد.

اما درست همان عصر روز دوشنبه، مدیرعامل بانک صادرات ایران در حاشیه سفر خود به گیلان و مازندران به شدت از میزان رکود انتقاد کرد و افزود:

تداوم رکود به ضرر اقتصاد گیلان است!

اسماعیل لله‌گانی در سفر به استان‌های گیلان و مازندران ضمن بازدید از شعب بانک صادرات و دیدار با کارکنان تداوم رکود را به ضرر اقتصاد کلان کشور برشمرد و گفت: رکود اقتصادی به عنوان آفتی نامیمون چند سالی است که بر پیکر اقتصاد ایران جاخوش کرده و به طبع تداوم آن می‌تواند آثار مخربی بر اقتصاد گیلان داشته باشد.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار