کد خبر: ۱۰۶۷۶۲۹
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۶ 14 September 2022

تابناک/گیلان ، مدیرکل حفظ آثار گیلان با تاکید بر لزوم تبیین دستاوردهای دفاع مقدس در قالب جهاد تبیین، متذکر شد: امسال ۴۰۰۰ ویژه برنامه هفته دفاع مقدس در گیلان برگزار می شود که شامل رژه نیروهای نظامی و انتظامی، گلباران مزار شهدا و برگزاری نشست های بصیرتی و تبیینی است بگزارش خبرنگارخبرگزاری تابناک گیلان.

سرهنگ حسن حبیبی در نشست مشترک شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و شورای حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان گیلان، با اشاره به اهمیت دفاع مقدس ملت ایران از منظر جهانی و منطقه ای، اظهار کرد: جنگ تحمیلی برای فروپاشی انقلاب نوپای آن روز ایران طراحی شد، اما با اراده الهی و رهبری امام(ره) و فرماندهان میدانی جهانیان را به حیرت وا داشت.

وی با بیان اینکه تا قبل دفاع مقدس دو بلوک شرق و غرب در جنگ ها مقابل هم قرار می گرفتند تا موازنه قدرت برقرار شود، تصریح کرد: جنگ تحمیلی به عنوان طولانی ترین جنگ قرن تنها جنگی است که شرق و غرب کنار هم آمدند و به صدام کمک کردند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان با اشاره به اعزام ۱۰۰ هزار رزمنده به جبهه های حق علیه باطل از استان و کمک های ۱۵۱۳ کامیونی مردمی، گفت: ۲۰ درصد رزمندان گیلانی را جوانان تشکیل می دادند که  نقش میدانی در جبهه ها داشتند.

حبیبی با بیان اینکه دفاع مقدس در کنار خسارت هایی جبران ناپذیر، دستاوردهای مهمی هم داشت، خاطرنشان کرد: در دفاع مقدس توانستیم ابهت شرق و غرب را بشکنیم و امروز به برکت آن جانفشانی ها و فداکاری ها و ایثارگری ها امن ترین کشور در منطقه هستیم و توان بازدارندگی در زمین و هوا را داریم.

وی نقش ویژه محور مقاومت را برگرفته از دفاع مقدس دانست که موجب ایجاد قدرت در مقابل دشمنان شده است و بیان کرد: امروز وظیفه ماست که با تجلیل و تکریم از حماسه آفرینان بزرگ دفاع مقدس ادامه دهنده این راه و فرهنگ باشیم.

مدیرکل حفظ آثار گیلان با اشاره به برگزاری مراسم سراسری تجلیل از یک میلیون رزمنده و جانباز و آزاده و ایثارگر پیشکسوت و خانواده های شاهد همراه با سخنرانی مقام معظم رهبری در ۳۰ شهریور، عنوان کرد: سهم گیلان ۳۰ هزار ایثارگر است که در طول سال مورد تجلیل و تکریم قرار خواهند گرفت.

وی با تاکید بر لزوم تبیین دستاوردهای دفاع مقدس در قالب جهاد تبیین، متذکر شد: امسال ۴۰۰۰ ویژه برنامه هفته دفاع مقدس در گیلان برگزار می شود که شامل رژه نیروهای نظامی و انتظامی، گلباران مزار شهدا و برگزاری نشست های بصیرتی و تبیینی با محوریت بیانیه گام دوم است.

حبیبی همچنین از برگزاری جشنواره تئاتر دفاع مقدس، جشنواره سرود ملی و همایش شعر پایداری به میزبانی گیلان خبر داد و عنوان کرد: دفاع مقدس عرصه هنر و ادب ایران را احیا کرد و امروز شاهد شعر دفاع مقدس و سینمای دفاع مقدس و تئاتر دفاع مقدس و کتاب دفاع مقدس و... هستیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار