کد خبر: ۱۰۶۷۳۸۰
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۷ 13 September 2022

 

مرتضی عاطفی در گفت‌وگو با خبرنگارتابناک گیلان، اظهار کرد: آسفالت معابر یکی از معضلات شهر بندر کیاشهر است و لکه‌گیری و روکش آسفالت در اولویت برنامه‌های مدیریت شهری قرار دارد.

 

وی افزود: از آبان‌ماه سال ۱۴۰۰ تا شهریورماه سال جاری بیش از ۷۰ هزار متر مربع از معابر شهری کیاشهر با بودجه‌ای حدود ۳۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات سازمان شهرداری و دهیاری‌های کشور و بخشی نیز از منابع داخلی شهرداری آسفالت شده است.

 

شهردار بندر کیاشهر خاطرنشان کرد: در این طرح خیابان‌های شهرک باران، سپیدکنار، معلم، کارگران و بخشی زیادی از امیر کیاسر آسفالت و سایر معابر لکه‌گیری شده است.

 

عاطفی با بیان اینکه شهرداری برای اجرای پروژه‌های عمرانی از جمله آسفالت معابر با کمبود منابع مالی مواجه است، خاطرنشان کرد: این شهر گردش‌پذیر با وجود داشتن شهرداری با بیش از ۱۰۰ سال قدمت، ۷۰ درصد معابر فرعی و بسیاری از معابر اصلی آن خاکی است؛ بنابراین از مسئولان انتظار داریم در تخصیص اعتبارات به کیاشهر نگاه ویژه داشته باشد.

 

وی با تاکید بر اینکه تخصیص اعتبارات میان شهرهای بزرگ و کوچک عادلانه و تخصصی نیست، تصریح کرد: سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در تخصیص اعتبارات ارزش افزوده و سهمیه قیر رایگان به شهرها دو مقوله جمعیت و وسعت را در نظر می‌گیرد در حالی که شهرهای کوچک به دلیل داشتن منابع مالی محدود، کمتر توسعه‌یافته است و این شهرها نیازمند اختصاص بودجه و اعتبارات بیشتری هستند.

 

به گزارش تابناک، بندر کیاشهر در ۱۷ کیلومتری شهرستان آستانه اشرفیه و در ۵۰ کیلومتری رشت واقع شده است

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار