کد خبر: ۱۰۶۷۳۷۹
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۵ 13 September 2022

شهردار بندر کیاشهر گفت: درحال‌حاضر درآمدهای شهرداری‌ها کفاف هزینه‌های آن‌ها را نمی‌دهد؛ بنابراین انتظار می‌رود دولت از محل ارزش افزوده و ماده ۵۸ به شهرداری‌ها کمک کند تا این نهاد بتواند خدمات‌رسانی مطلوب و شایسته‌ای به شهروندان ارائه کند.

 

مرتضی عاطفی در گفت‌وگو با خبرنگار تابناک گیلان، اظهار کرد: هزینه اجرای پروژه‌های عمرانی بسیار بالا رفته است و درحال‌حاضر ساخت‌وسازها و دریافت عوارض ساختمانی به عنوان یکی از منابع مهم درآمدی شهرداری‌ها با رکود مواجه است و شهرداری‌ها اگر تنها متکی به درآمدهای خودشان باشند، در خدمات‌رسانی به شهروندان با مشکل جدی مواجه می‌شوند.

 

وی با بیان اینکه در سال جاری اعتبارات دولتی شهرداری‌ها در حوزه عمران صفر شده است، افزود: شهرداری‌ها به دلیل هزینه‌های بسیار بالای پروژه‌های عمرانی و جاری، به جای توسعه شهر، به سمت نگهداشت شهر حرکت کرده‌اند.

 

شهردار کیاشهر با بیان اینکه اجرای پروژه‌های عمرانی هزینه‌های بسیار زیادی را بر دوش شهرداری‌ها می‌گذارد، تصریح کرد: اکنون درآمدهای شهرداری‌ها کفاف هزینه‌های آن‌ها را نمی‌دهد، بنابراین انتظار می‌رود دولت از محل ارزش افزوده و ماده ۵۸ به شهرداری‌ها کمک کند تا این نهاد بتواند خدمات رسانی مطلوب و شایسته‌ای به شهروندان ارائه کند.

 

عاطفی تاکید کرد: با گسترش جمعیت شهرنشینی، تقاضا برای خدمات عمومی شهری افزایش می‌یابد و شهرداری‌ها نیز در خط مقدم جلب رضایت‌مندی مردم نسبت به نظام هستند بنابراین هر چه خدمات‌رسانی بهتری در شهر ارائه شود، میزان رضایت‌مندی شهروندان نیز نسبت به نظام بیشتر می‌شود.

 

به گزارش تابناک گیلان، بندر کیاشهر در ۱۷ کیلومتری شهرستان آستانه اشرفیه و در ۵۰ کیلومتری رشت واقع شده است

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار