رئیس اداره دامپزشکی قشم گفت: 100 سر کروکودیل با محوز سازمان دامپزشکی کشورر از مالزی وارد جزیره قشم شد. این کروکدیل های خریداری شده از طریق اسکله بهمن وارد جزیره قشم شدند و پس از بررسی مدارک، جهت سپری کردن دوران قرنطینه به جزیره هنگام انتقال یافتند.
کد خبر: ۱۰۵۳۵۸
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۴ 03 October 2015
به گزارش تابناک هرمزگان، چندی است که پرورش کرکودیل در ایران نیز به مانند برخی از کشورها جذابیت های ویژه ای یافته و ضمن ارائه آنها در قالب باغ وحش به مردم و بازدید مردم از سایت های پرورش کروکدیل در کشور بخصوص در جزیره قشم، اهمیت این حیوان مورد توجه ویژه ای قرار گرفته است.

جزیره قشم از جمله نقاطی در ایران است که آب و هوا و اقلیم آن برای پرورش کروکدیل مناسب بوده و یک شرکت بخش خصوصی توانسته با سرمایه گذاری در این بخش، موفقیت هایی نیز کسب کند.

به تازگی این شرکت 100 کروکدیل را وارد جزیره قشم کرده تا فصل تازه ای از پرورش این جاندار را آغاز کند.

امین درا رئیس دامپزشکی قشم در همین باره در گفتگو با ایرنا با بیان اینکه واحد شمارش کروکودیل ها 'سر' است، افزود: با توجه به شرایط مناسب و مشابه شهرستان قشم با زیستگاه این حیوان، پرورش کروکودیل در قشم امکان پذیر است.

وی با اشاره به فعالیت شرکت نوپک به عنوان نخستین مزرعه پرورش کروکودیل کشور، اظهار کرد: این شرکت برای توسعه و تکمیل ظرفیت پرورش خود اقدام به انتقال یکصد سر کروکودیل به جزیره قشم کرد.

درا ادامه داد: کروکودیل های خریداری شده توسط این شرکت از طریق اسکله بهمن وارد جزیره قشم شد و پس از بررسی مدارک و با توحه به صدور مجوز اصلی واردات، جهت سپری شدن دوران قرنطینه توسط اداره دامپزشکی ترخیص و به جزیره هنگام انتقال یافت.

وی یکی از وظایف اصلی دامپزشکی را کنترل و پایش بیماری های دام و پابزیان عنوان و اضافه کرد: این سیاست مانع از انتقال بیماری ها به داخل کشور می شود و رویکردی در جهت حفظ سلامت جمعیت انسانی و دامی کشور به شمار می رود.

رئیس اداره دامپزشکی قشم اظهار کرد: صنعت پرورش کروکودیل با توجه به مرغوب بودن پوست این حیوان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

شرکت نوآوران پویا کیمیا (نوپک) قشم در سال 1386 تاسیس شد و این شرکت مجری مزرعه و پارک پرورش کروکودیل نوپک قشم است که به عنوان طرحی نوآورانه و کارآفرین در ایران شناخته می شود.

مزرعه کروکودیل نوپک در استان هرمزگان، جزیره هنگام و پارک کروکودیل نوپک در جزیره قشم قرار دارد و تکثیر کروکودیل ها در مزرعه نوپک و پرورش و پذیرش گردشگران در پارک کروکودیل نوپک انجام می شود.

جالب اینجاست که مدیریت این مجموعه را نیز یک بانوی فرهیخته و پرتلاش کشورمان بر دوش دارد که خود الگویی برای فعالیت های اجتماعی بانوان بشمار می رود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار