معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان اعلام کرد: تا پایان روز اول اسفند، پنج میلیون و ٨٣ هزار و ۲۴۱ دز واکسن کرونا در این استان تزریق شده است.
کد خبر: ۱۰۳۰۲۲۸
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۹ 21 February 2022

دکتر آبتین حیدرزاده روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: همچنین در این مدت ۲ میلیون و ۱۵۲ هزار و ۳۰ دُز واکسن مربوط به نوبت اول، ۲ میلیون و ۲۳ هزار و ۵۷۶ دُز واکسن نوبت دوم و ۹۰۷ هزار و ۶۳۵ دُز واکسن نوبت سوم برای گروه سنی بالای ١٨ سال در استان گیلان تزریق شده‌ است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تاکید بر ضرورت تزریق واکسن کرونا برای کودکان ۵ تا ١٢ سال، یادآور شد: برای این کودکان واکسن سینوفارم و پاستوکووک در نظر گرفته شده است که خانواده‌ها می‌توانند با مراجعه به مراکز واکسیناسیون برای تزریق واکسن به کودکان خود اقدام کنند.

حیدرزاده تزریق واکسن برای تمامی گروه‌های سنی "جامعه هدف" اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را ضروری دانست و افزود: تزریق واکسن در پیشگیری از ابتلا، کاهش شدت بیماری، بستری و مرگ اهمیت زیادی دارد.

وی خاطرنشان کرد: از ١٧ شهرستان استان، ۱۶ مورد در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند بنابراین مردم باید بیش از پیش در رعایت پروتکل‌های بهداشتی پیشگیری از ابتلا و انتشار ویروس کرونا شامل رعایت فاصله فیزیکی، استفاده از ماسک و دوری از تجمعات اهتمام داشته باشند.

هم اکنون شهرستان‌های لنگرود، لاهیجان، آستانه‌اشرفیه، ماسال، رودبار، رشت، خمام، تالش، بندرانزلی، صومعه سرا، فومن، املش، سیاهکل، رودسر، شفت و آستارا قرمز هستند و تنها شهرستان رضوانشهر در این استان در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارد.

بر اساس آخرین آمار ۶۹۷ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان گیلان بستری هستند که نسبت به اواخر دی ماه امسال با آغاز ریند صعودی بیماری کووید ١٩ نزدیک به ۶ برایر شده است.

گیلان دومین استان درگیر بیماری کووید ١٩ است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار