گزارش‌های رسمی نشان می‌دهد از زمان آغاز واکسیناسیون عمومی با تسریع روند کاهشی مبتلایان به ویروس کرونا در گیلان، شمار بیماران بستری کووید ۱۹ در بیمارستان‌های استان به کمترین آمار طی سال جاری رسیده‌ است.
کد خبر: ۱۰۲۳۲۷۱
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۸ 19 January 2022

به گزارش تابناک گیلان، بر اساس تازه ترین آمار دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان هم اکنون ۱۱۸ بیمار مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان های استان بستری هستند که به کمترین میزان طی هفت ماه گذشته رسیده‌است.

آمار بیماران بستری مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان گیلان بعد از اوج گیری در خیز ششم از تیرماه امسال و با بستری نزدیک ۲ هزار و یکصد نفر، تقریبا از اوایل شهریور روند کاهشی را آغاز کرده و این جریان همچنان ادامه دارد.

همچنین شمار بستری‌های مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان گیلان طی یک هفته اخیر کاهش بیش از ۱۸ درصدی داشته و از ۱۴۴ بیمار در سه‌شنبه گذشته، امروز به ۱۱۸ نفر رسیده‌است. 

در ادامه روند کاهشی شیوع کووید ۱۹ در گیلان شمار مبتلایان روزانه کرونا نیز روند کاهشی دارد و از ۴۸ نفر در سه‌شنبه گذشته به ۳۸ نفر رسیده‌است ضمن اینکه در برخی از روزها از آمار فعلی کمتر گزارش شده‌است.

در زمان حاضر ۲۶ بیمار بدحال نیز در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

تمام ١٧ شهرستان استان گیلان شامل املش، لنگرود، لاهیجان، سیاهکل، رشت، خمام، آستانه اشرفیه، بندرانزلی، شفت، فومن، صومعه سرا، ماسال، رضوانشهر، رودسر، رودبار، تالش و آستارا از "۱۸ دی" در وضعیت آبی قرار دارند.

خفگی کرونا در امواج واکسیناسیون

با آغاز واکسیناسیون کرونا از بهمن سال ۹۸ همزمان با سراسر کشور ابتدا از کادر درمان در گیلان و بعد از آن برای سایر گروه‌های هدف و با توجه به استقبال مردم لین استان برای دریافت واکسن، بیماری کووید ۱۹ در میدان مبارزه با واکسن قرار گرفت که کاهش شیوع بیماری کووید ۱۹ نشانگر غلبه واکسیناسیون بر کرونا است.

اما عقب نشینی کرونا در گیلان از اواخر تابستان سال جاری پس از دستور واکسیناسیون عمومی توسط رئیس جمهوری و افزایش سهمیه استان در میزان واکسن آغاز شد. این مسئله نه تنها میزان مرگ و میر استان را تقریبا به عدد صفر رساند، بلکه بازار و اقتصاد گیلان را که در آستانه ورشکستگی قرار داشت نجات داد.

بر اساس آخرین آمار، تاکنون ۲ میلیون و ۱۲۴ هزار و ۱۳۶ هزار نفر از جمعیت هدف بالای ۱۲ سال، معادل ۹۵ درصد دز اول و یک میلیون و ۹۷۸ هزار و ۹۰۵ نفر معادل ۸۸.۵ درصد نیز دز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند، این استان در تزریق نوبت اول واکسن کرونا ۶ درصد و نوبت دوم ۱۰ درصد از میانگین کشوری بالاتر است.

همچنین تاکنون ۵۱۳ هزار و ۲۰۷ نفر از گروه‌های هدف " گروه سنی بالای ۱۸ سال" در استان گیلان نیز دز سوم واکسن کرونا "دز یادآور" را دریافت کرده‌اند.

کارشناسان بهداشتی استان گیلان با توجه به اهمیت تزریق دز سوم واکسن کرونا برای مقابله با سویه جدید کرونا با عنوان اومیکرون از مردم می‌خواهند تا برای دریافت این نوبت از واکسن کوتاهی نکنند.

آنان کاهش بیماری کرونا و تداوم آمار بستری‌های مبتلا به کرونا را در گرو همکاری مردم در رعایت توصیه‌های بهداشتی و انجام واکسیناسیون کامل می‌دانند و با توجه به اهمیت پیشگیری از مردم می‌خواهند تا از تجمعات دوری کنند، ماسک بزنند و فاصله اجتماعی را رعایت نمایند.

گیلان دومین استان درگیر بیماری کووید ۱۹ است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار