مدیرکل تامین اجتماعی گیلان گفت: یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در این استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند و ماهیانه ۶۲۵ میلیارد تومان به مستمری بگیران تامین اجتماعی در گیلان پرداخت می‌شود.
کد خبر: ۱۰۲۱۷۸۷
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۳ 11 January 2022

به گزارش تابناک گیلان، علی حسین نژاد روز سه شنبه در برنامه میز خدمت جهادی در تامین اجتماعی آستارا افزود: در قالب میز خدمت به مشکلات مردم رسیدگی می شود و این طرح در شهرستان‌ های استان گیلان با مشارکت بسیج اقشار، بسیج ادارات و فرماندهی بسیج اداره کل تامین اجتماعی استان گیلان اجرا می‌ شود.

وی اضافه کرد: میز خدمت در شعبات در راستای منویات مقام معظم رهبری و نگاه دولت مردمی برپا می ‌شود و در قالب آن مدیر کل، معاونین و روسای ادارات تخصصی در شهرستان‌ های استان به ویژه شعبات مناطق دور افتاده حضور یافته و به مطالبات و خواسته ‌های مردمی پاسخ می ‌دهند.

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان بیان کرد: در سال جاری بندر آستارا چهارمین شهرستان گیلان است که در آن میز خدمت برپا شد و پیش از آن میز خدمت جهادی در شهرستان‌ های بندر انزلی، خمام و رودبار برپا شده بود.

حسین نژاد ادامه داد: جهت رفاه حال بیمه ‌شدگان و کاهش مراجعات غیرضروری، سامانه استحقاق درمان بیمه شدگان فعال شده و با روش های مختلف، امکان مشاهده اعتبار دفترچه بیمه‌ شدگان وجود دارد و تامین اجتماعی گیلان ماهیانه ۲۵ میلیارد تومان هم در بخش بیمه بیکاری به افراد تحت پوشش پرداخت می کند.

سرپرست فرمانداری آستارا هم افزود: تکیه گاه اصلی صندوق بیمه تامین اجتماعی مشارکت سه جانبه کارفرمایان، بیمه شدگان و دولت در سیاستگذاری، تصمیم گیری کلان و تأمین منابع مالی است.

سعید میرقربانی اضافه کرد: همکاری صنوف و صاحبان مشاغل با سازمان تأمین اجتماعی، در صورت اطلاع کافی از خدمات بیمه باید افزایش پیدا کند و برگزاری کارگاه‌ های آموزش کارفرمایان برای معرفی تسهیلات حمایتی تأمین اجتماعی و خدمات دولت ضروری است.

شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار