استاندارگیلان تاکید کرد؛
استاندار گیلان طی دیدار با وزیر راه و شهرسازی با بررسی پروژه های اجرایی حوزه راه و شهرسازی در استان، شتاب بخشیدن به تکمیل پروژه‌های عمرانی را انتظار به حق گیلانیان از دولت مردمی سیزدهم عنوان کرد.
کد خبر: ۱۰۲۱۷۸۴
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۷ 11 January 2022

 

به گزارش تابناک گیلان به نقل از روابط عمومی استانداری گیلان؛ اسدالله عباسی در دیدار با رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی، روند اجرا و پیشرفت پروژه های مجموعه راه و شهرسازی در گیلان را بررسی و بر لزوم شتاب بخشی آنها تأکید کرد.

در این دیدار درخصوص تکمیل پروژه هایی از جمله باقیمانده آزادراه قزوین-رشت در محدوده منجیل-رودبار، راه آهن رشت-کاسپین، تقاطع های غیرهمسطح میدان گیل لاهیجان و محور شفت-فومن-سراوان و همچنین پروژه راه‌های مواصلاتی بین شهرستانی، کنارگذرهای نیمه تمام، پل های نیمه تمام و آسیب دیده از حوادث، تقویت ماشین آلات، ایمن سازی نقاط حادثه خیز و بهسازی و آسفالت راه های اصلی و فرعی سطح استان بحث و تبادل نظر شد.

استاندار گیلان در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده پیرامون اجرای طرح جهش تولید مسکن در استان، خواستار توجه ویژه به تأمین زمین مورد نیاز و اختصاص تسهیلات لازم برای احداث واحدهای مسکونی ابلاغی در زمان مقرر شد.

به گزارش ایرنا، براساس اخرین آمار ارائه شده؛ پیشرفت فیزیکی زیرسازی قطعات شش و هفت پروژه راه آهن قزوین-رشت کاسپین ۷۹ درصد و در بخش روسازی ۲۳ درصد است.

قطعه ۶ این پروژه به طول حدود ۱۷ کیلومتر و نیز قطعه هفت به طول افزون بر ۱۷ و نیم کیلومتر است.

راه آهن رشت - انزلی به طول ۴۰ کیلومتر در ادامه مسیر راه آهن قزوین - رشت، مرکز استان گیلان را به بندر کاسپین متصل می کند که از نظر مبادلات تجاری و بازرگانی با کشورهای منطقه و نیز اروپایی، ترانزیت کالا و بار دارای اهمیت ویژه ای می باشد.

همچنین آزادراه رشت - قزوین نیز به طول ۱۳۷.۴ کیلومتر از مهمترین راه های کشور و بخشی از کریدور بین المللی شمال - جنوب است که به عنوان کوتاه ترین، ارزان‌ترین و مناسب‌ترین مسیر حمل کالا بین ۲ قاره آسیا و اروپا محسوب می‌شود.

۱۱ کیلومتر از این مسیر در محدوده منطقه منجیل شهرستان رودبار، باقی مانده بود که سه هزار و ۲۰۰ متر آن در دولت دوازدهم طی چندین سال گذشته به بهره برداری رسید و هشت کیلومتر دیگر باقی مانده است. براساس آخرین آمار ؛ این پروژه دارای پیشرفت حدود ۷۸ درصدی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار