رشت- استاندار گیلان با اشاره به اینکه باورها و ارزش های شهدا باید الگوبرداری و حفظ شود، گفت: تولید محتوا با موضوع ترویج فرهنگ شهادت در فضای مجازی لازم و ضروری است.
کد خبر: ۱۰۱۸۶۰۰
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۴ 26 December 2021

 اسدالله عباسی پیش از ظهر یکشنبه در نشست مشترک کارگروه حفظ و نشر آثار دفاع مقدس و شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گیلان، با اشاره به در پیش بودن سالروز شهادت سردار سلیمانی، گفت: شهید سلیمانی الگوی اخلاق و تفکر انقلابی بود.

وی با بیان اینکه سردار سلیمانی با شهادت خود در ذهن همه مردم ایران ماندگار شد، افزود: امروز نیازمند این هستیم که سیره عملی و اخلاقی سردار سلیمانی را به همه جامعه معرفی کنیم.

استاندار گیلان در ادامه با اشاره به چهره فراملی و بین المللی سردار سلیمانی، اضافه کرد: این شهید بزرگوار نماد مقاومت جهان اسلام بوده و پس از شهادت جانیان به حقانیت اسلام در ایران پی بردند.

وی با بیان اینکه استان گیلان اسطوره‌ای به نام میرزا کوچک جنگلی دارد، تصریح کرد: باید درباره این شخصیت بزرگ مطالعه شده و آن را به جامعه به ویژه نسل جوان معرفی کرد.

عباسی با اشاره به پیشگام بودن استان گیلان در زمینه مقاومت و مبارزه علیه باطل، افزود: تنها استاندار شهید کشور اهل استان گیلان بوده که در یک نمونه کامل از مدیر در تراز انقلاب است.

وی با بیان اینکه باید از باورها و ارزش‌های چنین افرادی الگوبرداری و برای حفظ و معرفی آن تلاش کرد، ادامه داد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیازمند تولید محتوا در همه بسترها از جمله فضای مجازی است.

استاندار گیلان با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر مهندسی فرهنگی، گفت: تولیدات در این بخش باید متناسب با نیاز جامعه و مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی باشد.

وی همچنین به موضوع افزایش اعتبارات امور فرهنگی در بودجه سال آینده اشاره و اضافه کرد: مدیران نباید همه برنامه و فعالیت‌ها را به وجود بودجه و اعتبارات گره بزنند.

عباسی با اشاره به تشییع شهدای گمنام در چند نقطه از گیلان همزمان با ایام فاطمیه و سالگرد سردار شهید قاسم سلیمانی، تأکید کرد: همه دستگاه‌ها باید در این برنامه مشارکت داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار