استاندار گیلان با تاکید بر لزوم تقویت ارتباط‌های بین دستگاهی برای مبارزه با مواد مخدر گفت: باید استفاده از پژوهش‌های دانشگاهی در جهت مقابله موثر با آسیب‌های اجتماعی و نیز توانمندسازی و اشتغال بهبودیافتگان از اعتیاد مورد توجه قرار گیرد.
کد خبر: ۱۰۱۲۵۸۷
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۳ 29 November 2021

به گزارش تابناک گیلان به نقل از روابط عمومی استانداری گیلان ، اسدالله عباسی روز دوشنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با بیان اینکه برخورد قضایی تنها راه مبارزه با مواد مخدر نیست ، اظهار داشت: حلقه های مبارزه با مواد مخدر باید به هم متصل و ارتباط های بین دستگاهی در این بخش تقویت شود.

وی، اعتیاد را یکی از جلوه های تهاجم فرهنگی دشمنان با هدف انحراف جوانان خواند که طلاق ، بزه‌های اجتماعی، فقر و ناهنجاری های رفتاری و اجتماعی را در پی دارد.

استاندار گیلان با اشاره به ورود مواد مخدر صنعتی به بازار فروش این مواد ، تغییر در شیوه های مبارزه با مواد مخدر و روزآمد شدن آن را خواستار شد و بر لزوم توجه به پژوهش های مداخله ای و مطالعات اجتماعی در این حوزه تأکید کرد.

وی خاطرنشان کرد: مراکز آموزش عالی و دانشگاه های استان باید به انجام پژوهش های مرتبط با این موضوع توجه جدی تری داشته باشند.

عباسی، با تاکید بر ضرورت اجرای طرح های توانمندسازی معتادان بهبود یافته مبارزه با مواد مخدر را اقدامی جامع خواند که باید تمامی دستگاه ها در اجرای آن مشارکت داشته باشند و تنها به اقدامات نیروی انتظامی اکتفا نشود .

وی ارائه آمارهای دقیق و گزارش های جامع در خصوص مبارزه با مواد مخدر را امری مهم برای اتخاذ سیاست های کارآمد در این بخش دانست و گفت: بدلیل اهمیت موضوع باید هرچه سریعتر نسبت به تشکیل جلسات در مرکز استان و شهرستان ها اقدام و گزارش آن به دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان ارائه شود.

نماینده عالی دولت در گیلان همچنین بر لزوم توجه به مرزهای استان از جمله آستارا و تجهیز آنها به دستگاه های الکترونیکی و سگ های موادیاب تاکید کرد.

گیلان با ۲ و نیم میلیون نفر جمعیت در حاشیه دریای خزر قرار دارد و دارای مرز آبی و خشکی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار