فرمانده پلیس راه آستارا اعلام کرد: طرح زمستانی ایمنی جاده‌ای و الزام رانندگان به همراه داشتن زنجیر چرخ در گردنه حیران، از اول آذرماه اجرا می‌شود.
کد خبر: ۱۰۰۹۸۸۹
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۲ 17 November 2021

 

جمشید کونشی روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: متاسفانه بسیاری از رانندگان به هشدارها و خبرها توجه نمی کنند و بدون زنجیر چرخ راهی جاده های کوهستانی می شوند و در بارش های برف در گردنه حیران گرفتار برف و کولاک می شوند.

وی افزود: حجم خودروهای عبوری از محورهای آستارا به اردبیل و آستارا به تالش زیاد است و امکان کنترل زنجیر چرخ همه خودروها وجود ندارد و انتظار داریم رانندگان همراه داشتن زنجیر چرخ را جدی بگیرند.

وی ادامه داد: رانندگان فاقد زنجیر چرخ در روزهای برفی در گردنه حیران برای خود و دیگران زحمت ایجاد می کنند و وقت ماموران پلیس راه صرف بستن زنجیر چرخ خودروها می شود.

کونشی تاکید کرد: طرح زمستانی امنیت جاده ای پلیس راه، امسال با توجه به سرمای زودرس، زودتر از سال های قبل و از اول آذرماه شروع می شود و دستگاه های متولی برای تامین محل اسکان در راه ماندگان تلاش کنند.

فرمانده پلیس راه آستارا با اشاره به حضور ماموران پلیس راه در ۱۰۹ کیلومتر از منطقه بهارستان آستارا تا شهرستان تالش، نیاز به جرثقیل سنگین را برای رفع انسداد ناشی از حوادثی نظیر قیچی کردن تریلی ها خاطرنشان شد و همکاری دستگاه های دیگر را در این راستا ضروری دانست.

شهرستان مرزی و گردشگرپذیر بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان، مرز جمهوری آذربایجان و همسایگی استان اردبیل واقع شده و گردنه حیران از مسیرهای ارتباطی گیلان و اردبیل است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار