رشت- مدیرکل تعزیرات گیلان با اشاره به اینکه گران و کم فروشی و عرضه خارج از شبکه از مهم ترین تخلفات واحدهای صنفی است، گفت: امسال به ۱۳ هزار پرونده تخلف رسیدگی شده است.
کد خبر: ۱۰۰۷۵۸۸
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۶ 08 November 2021

مرتضی امینی شامگاه یکشنبه در گفتگوی ویژه خبری شبکه باران با بیان اینکه به وضعیت ۱۳ هزار و ۳۵۰ فقره پرونده تخلفات در شعبات رسیدگی شده است، گفت: از این تعداد پرونده ۱۲ هزار و ۷۲۴ پرونده مختومه شده که نشان دهنده عملکرد مثبت ۹۸ درصدی در رسیدگی به پرونده‌های وارده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان با اشاره به عمده تخلفات در حوزه کالا و خدمات، بیان کرد: عرضه خارج از شبکه، گران فروشی و کم فروشی سه تخلف عمده‌ای بوده که برای آنها تشکیل پرونده شده است.

وی با بیان اینکه سازمان صمت گزارش‌های حوزه تخلفات اقتصادی را به صورت سیستمی برای تعزیرات ارسال می‌کند، افزود: سامانه ۱۳۵ تعزیرات به صورت برخط آماده دریافت شکایات مردمی است و در صورت احراز تخلف پرونده به شعبات ویژه ارجاع می‌شود.

امینی با اشاره به اینکه مؤلفه‌های متعددی در گرانی کالا دخیل است، تصریح کرد: تأثیر تشدید نظارت بر واحدهای عمده تولیدی و توزیعی در سطح جامعه مشهودتر است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان با بیان اینکه مجازات‌ها فقط جزای نقدی نیست و با توجه به تکرار جرم افراد مراتبی در قانون پیش بینی شده است، ادامه داد: تعطیلی محل کسب، لغو پروانه و نصب پلاکارد بر واحدهای متخلف از جمله مجازاتی است که هم اکنون نیز در سطح استان اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۶۰۰ فقره پرونده در حوزه بهداشت محیط تشکیل شده است، بیان کرد: تشدید نظارت بر مجموعه داروخانه‌ها و مسائل مرتبط با آن ضروری است تا وضعیت مطلوب‌تری در گیلان داشته باشیم.

مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۳۱۲ فقره شکایت توسط مردم در سامانه ۱۳۵ تعزیرات ثبت شده که از این میان ۲۵۰ فقره تشکیل پرونده شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار