۲ طرح افزایش ظرفیت برق در بندرانزلی و املش با ۲۴۰ میلیارد ریال هزینه امروز با حضور استاندار گیلان در بندرانزلی افتتاح شد.
کد خبر: ۱۰۰۶۵۶۹
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۹ 03 November 2021

امروز ۲ طرح ترانسفورماتور‌های افزایش ظرفیت انزلی و املش با ۲۴۰ میلیارد و ۵۸۵ میلیون ریال هزینه با حضور استاندار گیلان در بندرانزلی افتتاح شد.

افتتاح همزمان ۲ طرح افزایش ظرفیت برق در بندرانزلی و املش
طرح پست بی بی حوریه انزلی از ۲ و ۳۰ مگا آمپر به ۲ و ۴۰ مگا آمپر با اعتبار ۲۲۰ میلیارد و ۹۸۵ میلیون ریال و اشتغالزایی برای ۲۰ نفر و طرح افزایش ظرفیت پست املش از ۲ و ۱۵ مگا آمپر به ۲ و ۳۰ مگاولت آمپر با اعتبار ۱۹ میلیارد و ۶ میلیون ریال با اشتعالزایی برای ۲۰ نفر به ظرفیت‌های استان گیلان افزوده شد.

استاندار گیلان در آیین افتتاح این ۲ طرح گفت: پدافند غیر عامل امری مهم است و امکانات زیر بنایی و زیر ساختی مانند برق، ارتباط تنگاتنگی با زندگی مردم دارد.


اسدالله عباسی با اشاره به اینکه امروزه زندگی مردم متاثر به استفاده از زیر ساختهاست، تصریح کرد: اکثر شبکه‌های برق در استان گیلان فرسوده است و نیاز به بازسازی دارد.


وی پدافند غیر عامل را، مقابله با حوادث و تهدیدات غیر مسلح دانست و گفت: باید آماده دفاع از خود در برابر مشکلات باشیم و زیرساخت‌های استان را در همه زمینه‌ها از جمله در بخش‌های حمل و نقل دریایی، زمینی، هوایی و ریلی، هدایت آب‌های سطحی، سد سازی، تنظیم آب و آب بندان‌ها، پسماند، محیط زیست، بیولوژیکی و انباشت زباله استحکام ببخشیم.

افتتاح همزمان ۲ طرح افزایش ظرفیت برق در بندرانزلی و املش
وی توجه به اولویت‌های مردم را امری مهم و حیاتی اعلام کرد و گفت: طرح‌های زیربنایی در استان باید با سرعت بیشتری به بهره برداری برسند لذا شبکه برق هرجا که به مشکل برخورد کند ما این مشکلات را رفع خواهیم کرد.


استاندار گیلان با بیان اینکه همه شهرستان‌ها از این ۲ طرح منتفع خواهند شد گفت: در استان گیلان باید مدیریت و انسجام یکپارچه حاکم باشد و با در مدار قرار گرفتن این طرح‌ها در سراسر استان گیلان، توازن برقرار خواهد شد.


در ادامه معاون آموزش و پژوهش سازمان پدافند غیر عامل کشور نیز گفت: طرح‌های پدافند غیر عامل در استان گیلان از بین ۲۰۰ طرح عملیاتی مستخرج کشور از پروژه‌های ممتاز کشوری ست که به پایان رسیده است.


رضا کلهر افزود: استان گیلان در سال‌های گذشته نیز در پدافند غیر عامل از استان‌های پیشرو و پیشتاز به لحاظ اجرای طرح‌ها بوده است.


وی خاطرنشان کرد: در شهر‌ها به دنبال پایداری و تداوم زیر ساخت‌ها هستیم و این ۲ طرح در همین راستا در کشور در دستور کار قرار گرفته است.


همچنین رئیس هیات مدیره و مدیر عامل برق منطقه گیلان با بیان اینکه این طرح‌ها در طرح جامع پدافند غیر عامل تعریف شده بود گفت: با افتتاح این دو طرح ظرفیت ترانسفورماتور‌های انزلی از ۶۰ به ۸۰ مگاولت و پست املش ۱۰۰ درصد افزایش یافت.


بهمن داراب زاده ادامه داد: این ۲ طرح به دست متخصصان استان با موفقیت کامل اجرا و در مدار قرار گرفته است.
وی گفت: به زودی خط چهار مداره رشت – انزلی - پره سر که با مشکلاتی روبروست در مدار قرار می‌گیرد و در سلیمانداراب نیز پست ۶۳ مگاولت در دست اجراست.


اسماعیل میر غضنفری فرماندار انزلی نیز در این مراسم ضمن تقدیر از شبکه برق استان و شهرستان گفت: امسال با مشکلاتی از قبیل استخراج بیت کوین و سرقت کابل‌های برق مواجه بودیم و امیدواریم با در مدار قرار گرفتن این طرح مشکلات شهرستان بر طرف شود.


در استان گیلان ۱۲ نیروگاه برق با قدرت ۲ هزارو ۸۵۵ مگاوات وجود دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار