مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان از جایگزین کردن کابل خود نگه دار به جای ۱۳ هزار متر سیم مسی فرسوده در سه منطقه استان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۰۵۹۶۵
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۴ 01 November 2021

 

محمداسماعیل هنرمند روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به منظور برکناری شبکه های فرسوده و مقاوم سازی شبکه، کاهش سرقت شبکه های توزیع برق، رفع اتصالات ناشی از شرایط آب و هوایی و جلوگیری از شاخه زنی درختان در معرض اتصال به شبکه و همچنین افزایش پایداری شبکه های توزیع برق در بحران های احتمالی در استان گیلان طرح جهادی تبدیل شبکه های فرسوده به کابل خودنگهدار با جدیت و مطابق با چشم انداز تعیین شده در حال اجرا و بهره برداری می باشد.

وی افزود : در راستای اجرای فاز دوم تغییر سیم های مسی به کابل خودنگهدار در گیلان، در سه منطقه رودسر، بندرانزلی و سنگر رشت حدود ۱۳ هزار و یکصد متر سیم مسی با اعتباری بالغ بر ۲۵ میلیارد ریال تعویض شد.

به گفته وی حدود پنج هزار متر سیم مسی فرسوده در روستای بشمن شهرستان بندرانزلی با اعتباری بالغ بر هشت میلیارد ریال در طرح جهادی ، به کابل خودنگهدار تبدیل شد.

هنرمند بیان کرد: سال گذشته ۳۷ کیلومتر شبکه با کابل خودنگهدار در مناطق شهری و روستایی شهرستان بندرانزلی احداث و از ابتدای امسال تا کنون، بیش از ۲۱ کیلومتر دیگر شبکه فرسوده با کابل خودنگهدار جایگزین شده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین پروژه احداث یکهزار متر شبکه با کابل خودنگهدار با اعتباری معادل یک و نیم میلیارد ریال در بخش سنگر شهرستان رشت افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

وی اضافه کرد: سال گذشته بیش از ۳۲ کیلومتر شبکه سیمی و فرسوده در شهر سنگر با اعتباری معادل ۴۰ میلیارد ریال با کابل خودنگهدار تعویض شد و از ابتدای سال جاری نیز تاکنون بالغ بر ۱۵ هزار متر دیگر از شبکه های سیمی فرسوده این بخش با اعتباری بالغ بر ۲۳ میلیارد ریال جایگزین شده اند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان به احداث هفت هزار و ۵۰۰ متر کابل خودنگهدار در شهرستان رودسر اشاره و اظهار کرد: این میزان کابل خودنگهدار با اعتباری بیش از ۱۶ میلیارد ریال در حوزه شهری بخش رحیم آباد شهرستان رودسر اجرا شد.

وی یادآور شد: سال گذشته حدود ۸۴ کیلومتر کابل خودنگهدار در مناطق شهری و روستایی شهرستان رودسر با اعتباری قریب به ۱۱۵ میلیارد ریال احداث شد و از ابتدای سال ۱۴۰۰ نیز تا کنون بیش از ۳۰ کیلومتر دیگر شبکه فرسوده با کابل خودنگهدار با اعتباری بیش از ۴۵ میلیارد ریال جایگزین شده است.

هنرمند گفت: سال ۹۹ و در فاز نخست اجرای طرح جهادی یکهزار کیلومتر شبکه فرسوده سیمی در سطح استان گیلان با صرف هزینه یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریالی به کابل خود نگهدار مجهز شد و فاز دوم نیز جهت تبدیل و جایگزینی یکهزار کیلومتر دیگر با کابل خودنگهدار با اعتباری معادل یکهزار و ۵۰۰ میلیارد ریال آغاز شده و امید داریم با اجرای این طرح مهم و تاثیرگذار در کنار سایر فعالیت‌های جاری از جمله تعمیر و نگهداری و همچنین توسعه و احداث بتوانیم رسالت شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان یعنی تامین برق پایدار و مطمئن برای مشترکان را به نحو احسن انجام دهیم.

وی یادآور شد : این شرکت ۳۰ هزار کیلومتر شبکه خطوط فشار ضعیف و متوسط با بیش از ۲۱ هزار و ۷۰۰ پست توزیع برق با ظرفیت سه هزار و ۷۶۸ مگاولت آمپر، این جمعیت را تحت پوشش قرار داده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان بیان کرد: در گیلان حدود ۱۹ هزار کیلومتر خط فشار ضعیف وجود دارد که با توجه به این میزان، یکی از استان هایی هستیم که از بیشترین میزان خط فشار ضعیف برخوردار است و در اجرای این طرح، سیم های مسی به کابل های خودنگهدار تبدیل می شود.

گیلان با دو و نیم میلیون نفر جمعیت ، بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار مشترک تحت پوشش شرکت توزیع نیروی برق گیلان قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار