مدیر تعاون روستایی گیلان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۷ هزار تن شیرخام از طریق شبکه تعاونی های کشاورزی دامداران استان خریداری می شود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۱۳ درصدی داشت.
کد خبر: ۱۰۰۵۹۶۳
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۱ 01 November 2021

عباس جعفرپور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سال گذشته در همین مدت ۱۵ هزار و ۱۴۹ تن شیرخام از دامداران گیلانی خریداری شد که امسال این میزان رشد قابل توجهی داشت.

وی ادامه داد: در حال حاضر به طور میانگین هر کیلو شیر بین پنج هزار و ۸۰۰ تا ۶ هزار و ۴۰۰ تومان از دامداران خریداری می شود و قیمت خرید نیز براساس میزان چربی، آب و بار میکروبی شیر متغییر است.

مدیر تعاون روستایی استان گیلان با بیان اینکه بیش از ۵۸ هزار نفر از دامداران پرورش دهنده نژادهای شیری و پرواری دام عضو شرکت های تعاونی دامداران استان گیلان هستند، افزود: ۷۶ مرکز جمع آوری شیر وابسته به شرکت های تعاونی کشاورزی دامداران شهرستان ها با ظرفیت روزانه ۷۰ تا ۱۲۰ تن از محصول شیر دامداران تحت پوشش را جمع آوری می کند.

جعفرپور خاطر نشان کرد: اتحادیه تعاونی های کشاورزی دامداران گیلان در راستای تحقق برنامه های توسعه ای و برای ارتقای سطح عملکرد و ارائه خدمات مناسب به اعضای شبکه گسترده مردمی خود و با هدف تکمیل زنجیره تولید و کوتاه کردن مسیر تولید به مصرف بخشی دامداران را به فرآورده های لبنی تبدیل و به بازار عرضه می کند.

وی گفت: اتحادیه تعاونی های کشاورزی دامداران از طریق مجموعه صنایع لبنی، روزانه با ظرفیت تولید اسمی ۲۰ تن، بخشی از شیر دامداران عضو را به ۱۷ نوع فرآورده های لبنی از جمله شیر پاستوریزه، دوغ، ماست تبدیل و به بازار برای مصرف شهروندان عرضه می کند.

۲۰۷ تعاونی فعال تحت نظارت مدیریت تعاون روستایی استان گیلان قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار