محمد مخبر معاون اول رییس جمهوری مصوبات هیات دولت مربوط به تعیین استانداران گیلان، همدان و گلستان را ابلاغ کرد.
کد خبر: ۱۰۰۴۱۰۸
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۶ 25 October 2021

هیات وزیران در جلسه مورخ ۲۸ مهر ۱۴۰۰، به پیشنهاد وزارت کشور و به استناد اصل (۱۳۸) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، اسدالله عباسی، علیرضا قاسمی فرزاد و علی محمد زنگانه را به ترتیب به عنوان استانداران گیلان، همدان و گلستان تعیین کرد.

اسدالله عباسی متولد ۱۳۴۰ و دارای دکتری تخصصی در رشته تعلیم و تربیت و برنامه ریزی، کارشناسی ارشد فلسفه تعلیم و تربیت و کارشناسی علوم تربیتی است.

وی پیش از این به عنوان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاون توسعه و مدیریت منابع این وزارتخانه، نماینده مجلس شورای اسلامی دوره های هفتم، هشتم و دهم و عضو هیات رییسه مجلس دور دهم و نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی فعالیت داشت.

همچنین علیرضا قاسمی فرزاد که بعنوان استاندار همدان انتخاب شده، متولد ۱۳۴۵ در این شهر و دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته مطالعات منطقه ای است.

وی در سالیان گذشته دارای سوابق اجرایی متعددی همچون فرماندار شهرستان دماوند، مشاور رئیس سازمان و مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان شهرداری ها و دهیاری های وزارت کشور، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری همدان، فرماندار شهرستان پاکدشت و مدیرکل امور توسعه ای منطقه ای استانداری تهران بوده است.

علی محمد زنگانه استاندار گلستان هم متولد ۱۳۵۰ و دارای مدرک دکتری پزشکی و کارشناسی ارشد دوره عالی مدیریت بهداشت عمومی از دانشگاه علوم پزشکی تهران و دکتری مدیریت از دانشکده مدیریت و اطلاع رسانی تهران است.

از جمله سوابق اجرایی و مدیریتی وی می توان به مشاور معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه (از سال ۱۳۹۱ تاکنون)، مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (۱۳۹۸)، عضو ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا و رییس کارگروه مشارکت های بین بخشی و پویش های مردمی ستاد (۱۳۹۸)، قائم مقام رییس سازمان بهزیستی کشور و معاون پیشگیری از آسیب های اجتماعی این سازمان (۱۳۸۹) و دبیر ستاد کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی قوه قضائیه (از سال ۱۳۹۵ تاکنون) اشاره کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار