معاون پیشگیری از جرم دادگستری گیلان از سنددار شدن همه زمین های ملی گیلان در بهار ۱۴۰۱ خبر داد.
کد خبر: ۱۰۰۴۱۰۷
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۵ 25 October 2021

معاون پیشگیری از جرم دادگستری گیلان در نشست تعین تکلیف زمین های ملی استان گفت : ۷۵درصد از کار سند دارشدن و ثبیت اراضی استان انجام شده و بقیه تا بهار ۱۴۰۱ به پایان میرسد.

آقایی افزود : با اجرای طرح کاداستر که زمین های ملی و مثتسنیات استان در آن تعیین تکلیف می‌شود باعث کاهش پرونده‌های قضایی می‌شود که مربوط به تصرف عرصه‌های ملی است.

دادستان مرکز گیلان هم در این نشست گفت : در طرح کاداستر که از سال ۹۳ اجرا شد قرار بود سازمان‌ها و ادارات زمین‌های تحت مالکیت خود را در مدت دوسال مشخص و به سازمان ثبت اعلام کنند که متاسفانه تا الان طوا کشیده است.

آقامیری افزود : متاسفانه در این سال‌ها بسیاری از تالاب‌ها واگذار شده است و‌ مشخص هم نیست که‌ مالکیت این تالاب‌های واگذار شده با کدام سازمان است.

اختری ، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان در این نشست گفت : از مجموع ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار استان یک میلیون هکتار ملی است که کار تثبیت ۷۵ درصد از اراضی انجام شده و تنها ۳۹۹ هکتار باقی مانده که در دست اقدام است.

نوذری ، مدیرکل ثبت اسناد و املاک گیلان هم گفت : ما قرارداد‌های لازم را برای سند دار کردن زمین های استان انجام دادیم متاسفانه سازمان‌هایی که این اراضی در تملک انهاست همکاری و‌ پیگیری لازم را انجام نمیدهند و گرنه تعیین تکلیف اراضی ملی خیلی زودتر به اتمام میرسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار