مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با اشاره به هشدار نارنجی هواشناسی گفت: از عصر امروز دوشنبه تا چهارشنبه بارش‌های سنگینی برای استان پیش بین می شود که امکان وقوع سیلاب را دور از انتظار نمی کند.
کد خبر: ۱۰۰۴۱۰۶
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۹ 25 October 2021

امیر مرادی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه وقوع ۲ سیلاب در مهماه گذشته خسارت‌های بسیاری به تاسیسات زیربنایی استان وارد کرد اظهار داشت: این ۲ سیلاب به پل‌ها، آب نماهای و دیواره رودخانه‌های بسیاری در استان خسارت وارد کرد.

به گفته وی با توجه به هشدار هواشناسی احتمال سیلابی شدن بیشتر رودخانه های استان برای روزهای پیش رو پیش بینی می شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با بیان اینکه هفته گذشته تاکنون فرصت محدودی برای آمادگی این هشدار پیش‌بینی شده هواشناسی داشته‌ایم ،گفت: دستگاههای مربوطه همچون آب منطقه‌ای، راهداری، دهیاری و بخشداری تلاش کردند تا برخی نقاط آسیب دیده را به طور موقت ترمیم کنند تا بعد از اختصاص اعتبارات کارهای اساسی تری را برای این زیرساخت های آسیب دیده انجام دهند.

مرادی یادآور شد: راهداران نیز با تجهیزات خود در راههای استان مستقر هستند تا در صورت بروز مشکلات احتمالی آن را برطرف کنند.

وی با ابراز نگرانی از نبود استحکام لازم تاسیسات و زیرساخت ها در وقوع سیلاب احتمالی امروز عصر تا روز چهارشنبه گفت: مردم باید هوشیار باشند و از حضور در حاشیه رودخانه ها پرهیز کرده و کسانی که در این نقاط زندگی می‌کنند یا می‌خواهند از روی پل ها عبور و مرور داشته باشند ، حتی المقدور تردد شأن را از مسیرهای مطمئن دیگری انجام دهند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با تأکید بر ضرورت مراقبت از سالخوردگان گفت: از سالخوردگان باید مراقبت های لازم صورت گیرد تا به هیچ دلیلی در حوالی رودخانه ها حضور نداشته باشند زیرا احتمال آسیب با آنها بسیار است.

مرادی همچنین به گردشگران و مسافران نیز توصیه کرد که از اتراق در مسیر رودخانه ها ، مناطق کوهپایه ای و دره های کوهستانی پرهیز کنند.

وی از دامداران خواست تا مراقبت های لازم را از دام هایشان داشته باشند و آنها را از مسیرهای رودخانه عبور ندهند.

هواشناسی گیلان پیش بینی کرد که از عصر امروز دوشنبه تا چهارشنبه شاهد بارندگی های شدید ، وزش باد و کاهش دما در استان خواهیم بود

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار