مدیر کل دفتر اروپا و آمریکای سازمان توسعه تجارت ایران:
آستارا- مدیرکل دفتر اروپا و آمریکای سازمان توسعه تجارت ایران گفت: مرزهای سه گانه آستارا فرصتی مناسب برای تقویت ظرفیت‌های تجاری و گسترش صادرات ملی ایران است.
کد خبر: ۱۰۰۲۳۸۸
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۳ 17 October 2021

محمد رضا کریم زاده بعد از ظهر یکشنبه در نشست کارگروه توسعه و تجارت استان گیلان با اشاره به ظرفیت‌های ممتاز مرزهای سه گانه زمینی، دریایی و ریلی آستارا، اظهار کرد: آستارا برای کشور از اهمیت خاصی برخوردار است و به صورت جدی مشکلات موجود مرتبط با توسعه تجارت و صادرات در این مرز مهم شمال کشور پیگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه مقاصد صادراتی به ویژه کشورهای همسایه ایران، تنوع کالاها و ایجاد زیرساخت‌های تجاری اولویت‌های ایران برای توسعه مبادلات است، افزود: صادرات یک کار تیمی است و تمامی دستگاه‌های اجرایی مختلف درگیر در آن باید با جدیت تمام پای کار باشند.

کریم زاده با تاکید بر اینکه صادرات محصولات با کیفیت را باید سازماندهی کنیم، گفت: صیانت از برند صادراتی ایران را باید جدی بگیریم و همین بحث مهم در اولویت کاری ما قرار دارد.

مدیر کل دفتر اروپا و آمریکای سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به صادرات انواع میوه و تره بار و همچنین کالاهای فاسد شدنی از مرز زمینی آستارا و به صورت کانتینرهای یخچال دار ترانزیتی، افزود: اینکه در صادرات ملی از مرز آستارا با انبوهی از کالا و استقبال از کالاهای صادراتی مواجه هستیم بسیار خوب است ولی باید موانع موجود در مرز و گمرک آستارا رفع شود.

کریم زاده رفع مشکلات بندرگاه دریایی و همچنین گمرکات زمینی و ریلی را در فصل صادرات بسیار مهم عنوان کرد و گفت: روان شدن امور تجارت و صادرات میوه و تره بار کشور از مرز بین المللی آستارا باید به همت همه دستگاه‌های اجرایی در سریع‌ترین زمان ممکن انجام شود.

وی احداث تیر پارک برای کامیون‌های ترانزیتی داخلی و خارجی در شهرستان آستارا را یک ضرورت دانست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار