استاندار گیلان گفت: توسعه واکسیناسیون در استان از طریق تشدید فعالیت بسیجیان در قالب طرح شهید سلیمانی انجام می‌شود.
کد خبر: ۱۰۰۲۰۶۴
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۱ 16 October 2021

ارسلان زارع ظهر امروز در نشست ستاد مدیریت کرونا گیلان با تشریح آخرین وضعیت رنگ‌بندی کرونا در گیلان اظهار داشت: دو شهرستان املش و رضوانشهر همچنان در وضعیت آبی و مابقی شهرستان‌ها در شرایط زرد است.

استاندار گیلان با تأکید بر لزوم شتاب‌دهی به واکسیناسیون در برخی از شهرستان‌های استان که از میانگین استانی عقب هستند افزود: باتوجه به اولویت واکسیناسیون دانش‌آموزان و دانشجویان برای بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها امیدواریم به میزان صد درصدی برسیم.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به ضرورت اهتمام روسای دانشگاه‌ها و مدیران آموزش و پرورش برای تسریع در امر واکسیناسیون تصریح کرد: اگرچه در این زمینه حدود 12 درصد فراتر از متوسط کشوری هستیم اما باید به نقطه اطمینان برسیم.

زارع با تأکید بر تلاش جهت رسیدن به میزان پوشش 90 درصدی تزریق دُز اول واکسن به گیلانی‌ها و تسریع در تزریق دُز دوم گفت: واکسن اندازه کافی در اختیار مراکز بهداشت قرار گرفته و بیش از 900 خانه بهداشت برای شتاب‌دهی به واکسیناسیون آماده هستند.

استاندار گیلان با اشاره به لزوم برنامه‌ریزی مؤثر توسط فرمانداران و بخشداران در حوزه روند واکسیناسیون در شهرستان‌ها اظهار داشت: 842 تیم ثابت و 62 تیم سیار، آمادگی دارند تا افرادی که واکسن‌ تزریق نکرده‌اند از این طریق ایمن شوند.

وی با تأکید بر توسعه واکسیناسیون از طریق تشدید فعالیت بسیجیان در قالب طرح شهید حاج قاسم سلیمانی برای رسیدن به بالاترین سطح در تزریق واکسن بین استان‌ها توسط اقدامات اقناعی، تولید محتواهای رسانه‌ای و همکاری خوب مردم گیلان، ابراز امیدواری کرد.

زارع با اشاره به استقبال خوب دانشجویان و دانش‌آموزان از واکسیناسیون در گیلان بیان کرد: با همکاری خوب سپاه، هلال‌احمر، هیأت‌های امنای مساجد، مراکز دولتی و مدارس، شاهد نظم خوبی در فرآیند واکسیناسیون بودیم و استمرار این نظم مورد انتظار است.

وی لزوم تشویق اصناف برای تزریق واکسن توسط اتحادیه‌ها و تسهیل فرآیند واکسیناسیون آنان را مورد تأکید قرار داد و از تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا برای استمهال پرداخت تسهیلات فعالان بخش گردشگری تا پایان امسال و افزایش مهلت پرداخت مالیات‌ها تا پایان آذرماه خبر داد.

به گزارش تسنیم، در این نشست هر یک از روسای کارگروه‌های ستاد استانی مقابله با کرونا گزارشی از روند اقدامات حوزه خود ارائه دادند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار